مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب انواع دوربین های مدار بسته، انتقال تصاویر، درب اتوماتیک، سیستم های حفاظتی و شبکه داخلی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در سراسر کشور
بازدید و مشاوره رایگان
مهندس موسوی
09122976048
فکس 88695306

بایگانی
پیوندهای روزانه

نکاتی در خصوص ان وی آر و دی وی آر های هیبریدی

مهندس موسوی | يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۳ ق.ظ

تقریبا تمام مدیران حفاظتی از دی وی آر استفاده می کنند . تعداد اندکی اخیرا به ان وی آر ها روی آورده اند و برخی هنوز از وی سی آر استفاده می کنند . اما امروزه 80 درصد مدیران حفاظتی دارای دی وی آر هستند. به همین دلیل اینکه با دی وی آر خود چه کنید و اینکه در آینده باید چه کاری انجام دهید . سوال بسیار مهمی است . استفاده از سیستم های ترکیبی بخش کلیدی از راه حل شما خواهند بود .
ان وی آر / دی وی آر های هیبرید (مرکب) . لوازمی ( کامپیوتر های ساخته شده برای منظور خاص ) هستند که می توانند به طور همزمان از دوربین های مدار بسته شبکه و دوربین های آنالوگ مستقیما متصل شده ، پشتیبانی کنند و به همین دلیل سادگی و انعطاف پذیری را با خود به ارمغان می آورند . مشتریان می توانند با دوربین های آنالوگ از قبل موجود خود شروع کرده و به آهستگی به سمت شبکه بروند. به طور ویژه ، برخلاف یک ان وی آر خالص ، یک ان وی آر / دی وی آر هیبرید هنگام اتصال به دوربین های آنالوگ نیاز به انکدر ویدئویی مجزا ندارد .
در حال حاضر تقریبا تمام شرکت های معمولی تولید کننده دی وی آر ، ان وی آر / دی وی آر های هیبرید ارائه می کنند . با این حال هنوز مشخص نیست آیا در این پاسخ به تقاضای مشتریان است یا تنها به این دلیل که برای شرکت های معمولی تولید کننده دی وی آر این کار آسان تر است . با این وجود استفاده از ان وی آر / دی وی آر های هیبرید کاملا به جا بوده و نقش مهمی در مسائل متداول در نظارت ویدئویی باز می کنند :

امروزه بیش از 80درصد از دوربین های مدار بسته آنالوگ بوده و اغلب این دوربین ها هنوز برای سال های متمادی دارای خدمات هستند .

در بسیاری از کاربرد ها ( شاید 30 درصد از تمام سیستم ها بیشتر ) ، محدودیت های پهنای باند ، مشتریان را وادار می سازد در سایت های راه دور ، نزدیک دوربین مستقر در سایت از ضبط کننده ها استفاده کنند .
در شرایط فوق ، استفاده از سیستم های ان وی آر / دی وی آر هیبرید بسیار وسوسه انگیز است و از آن جا که چنین شرایطی بسیار متداول هستند . برای بسیاری از مدیران حفاظتی و صنعت در مجموع فاکتور اساسی محسوب می شوند . برای پی بردن به اهمیت موضوع بهتر است به بررسی فوائد عمومی یک ان وی آر بپردازیم و اینکه چرا در چنین مواردی اهمیت خود را از دست می دهند . مزیت اصلی یک ان وی آر فقط یکپارچگی عملکردهای مدیریت ویدئو و ذخیره سازی است . به جای مدیریت ویدئو در ابعاد بزرگ 16 یا 32 در بین تعداد بسیاری دستگاه ، می توان سرورهای مرکزی و خوشه های حافظه قادرند قیمت ، مصرف انرژی و هزینه خدمات را کاهش دهند . در حقیقت بسیاری از کسانی که سیستم های ویدئویی تحت شبکه یا ان وی آر های تنها را به کار گرفته اند به همین دلیل بوده است . بزرگترین مساله در مورد یکپارچه سازی ، پهنای باند در دسترس است . در یکپارچه سازی باید تصاویر ویدئو از جانب بخش های مختلف یک ساختمان دریافت شده تا به یک مکان مرکزی ارسال شوند . برای انجام این کار به پهنای باند کافی نیاز است . درون شبکه lan ( اغلب درون یک ساختمان ) پهنای باند فراوان در دسترس بوده و میزان مطلوبی کم هزینه است . از طرف دیگر ، در شبکه wan (اغلب بین ساختمان ها و محوطه های مختلف) پهنای باند اندک و کاملا گران است . متمرکز کردن مدیریت ویدئو و حافظه در wan ، به راحتی هزاران هزار دلار در ماه هزینه برداشته است و به این ترتیب مزایای یکپارچه سازی را بی اثر می سازد .

در بسیاری از ساختمان های مجزاء با 4 تا 32 دوربین ،ناچار باید تصاویر محلی خود را در همان ساختمان ها ،مدیریت و ذخیره نمود. البته این مساله جدیدی نیست و در مورد استفاده از دی وی آر ها نیز با همین مشکل مواجه بوده ایم. به هرحال این نکته مساله تجارت ان وی آر / دی وی آر های هیبرید سوق می دهد.

مقایسه اقتصادی ان وی آر/ دی وی آر های هیبرید با ان وی آر مجزا:

زمانی که تعداد دوربین های شما کمتر از 32 عدد است، و مایلید آن ها را به طور محلی مدیریت کرده و تصاویر را ذخیره نمایید، از نظر اقتصادی ان وی آر/دی وی آر های مرکب بسیار بهتر از ان وی آر ای تنها هستند.

یک ان وی آر/ دی وی ار مرکب 16 تا32 کاناله mid-tire  در حدود 7 تا 9 میلیون تومان قیمت دارد (طبق سیستم قیمت گذاری گوگل) . ان وی آر / دی وی آر هیبرید ،عملیات کد گذاری ،ذخیره،مدیریت و خدمت رسانی ویدئو را همگی با حداقل تنظیمات مورد نیاز در محل سایت ،در یک جا انجام می دهد.

در مقایسه یک سیستم ان وی آر تنها، قیمتی به اندازه 20 تا 50 درصد بیشتر از یک سیستم مرکب داشته و راه انداری و نگهداری آن پیچیده تر است. دلایل این قیمت اضافی عبارتند از :(1) نیاز به خریداری کد گذارهای مستقل برای تبدیل دوربین های آنالوگ به شبکه (200 تا 300 دلار برای هر دوربین) (2) خریداری مجوز نرم افزار برای ان وی آر (100 تا 150 دلار برای هر دوربین) و (3) خریداری یک کامپیوتر /سرور دارای حافظه (75 تا 125 دلار برای هر دوربین) .به علاوه باید سرور را راه اندازی ، نرم افزارها را بارگذاری ،سیستم عامل و انکدر ها را تنظیم و ارتباط بین انکدر ها و ان وی آر ها را برقرار شود. همچنین فضا و آدرس های ip  بیشتری اشغال شده و به دلیل وجود سیستم های متعدد در این حالت ،خطرات احتمالی ناشی از یکپارچه سازی یا نکات مربوط به خدمات آتی افزایش می یابد.

رویکرد ان وی آر در مقایسه با ان ی آر/ دی وی آر هیبرید، که نسبتا plug/play است. فرآیندی پیچیده تر و زمان برتر است. در محیط های با مقیاس بزرگ که صدها دوربین با هم یکپارچه می شوند. صرفه جویی در هزینه ها اغلب مساله پیچیدگی و زمان راه اندازی بیشتر را توجیه می کند. در مقایسه ، دریک راه اندازی کوچک هزینه ها کاملا قابل توجیه هستند.

ان وی آر/دی وی آر هیبرید،تحول آرام:

برای هر مشتری ،جالب توجه ترین ان وی آر/ دی وی آر هیبرید یونیای خواهد بود که از جانب تامین کننده ی دی وی آر خودشان ارائه می شود .حتی اگر مشتری به طور خاص از فروشنده دی وی آر خود راضی نباشد. تمام کارمندان آن برای استفاده از نرم افزار آن دی وی آر آموزش دیده اند. به علاوه در این حالت اغلب تمام دی وی آر ها از یک فروشنده بوده و بنابر این کارکنان هرگز نگران نرم افزار مورد استفاده نیستند. معمولا همان نرم افزار دی وی آر برای سیستم مرکب مورد استفاده قرار می گیرد. این باعث می شود کاربر اصلا متوجه اعمال تغییرات نشود مشتریان اغلب به تغییر تمایل نشان می دهند اما زمانی که به زمان آن نزدیک می شوند. راحتی کارمندان فاکتور مهمی است که آن ها را به استفاده از سیستم ها و محصولات از قبل موجود وابسته می سازد.


نقاط ضعف ان وی آر/دی وی آر هیبرید:

بزرگ ترین نقطه ضعف ان وی آر/ دی وی آر های هیبرید ان است که بسیاری از آن ها هنوز واقعا مرکب نیستند. یک سیستم واقعا مرکب هم با شبکه و هم با آنالوگ به یک میزان قابل تطبیق است. ترکیب و تطبیق بسیاری از ترکیبات شبکه و آنالوگ می تواند استاندارد باشد. پشتیبانی از مقادیر متنوعی از دوربین های مگاپیکسل و تحت شبکه نیز می تواند استاندارد باشد . exacq مثال خوبی از یک سیستم کاملا مرکب است. مشکل این جاست که بیاری از سیستم هایی که مرکب نامیده می شون . درجهت تطبیق ،تنها پشتیبانی کلمه ی رمز (token) را برای دوربین های تحت شبکه مختلف فراهم می کنند . یک روش متداول . ارائه فقط تعداد اندکی دوربین تحت شبکه اضافی ،محدود به 1 تا 2 تامین کننده شبکه، به علاوه 16 ورودی آنالوگ است .symdec  از شرکت GE یک مثال از سیستم ظاهرا مرکب است. سیستم های مرکب با ارائه انعطاف پذیری مناسب شما امکان می دهند تا سمت شبکه پیش بروید این رویکرد بیشتر شبیه به یک ترفند است تا یک مزیت!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی