مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب انواع دوربین های مدار بسته، انتقال تصاویر، درب اتوماتیک، سیستم های حفاظتی و شبکه داخلی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در سراسر کشور
بازدید و مشاوره رایگان
مهندس موسوی
09122976048
فکس 88695306

بایگانی
پیوندهای روزانه

انتخاب دوربین مناسب برای سیستم مدار بسته

مهندس موسوی | يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۱ ق.ظ

واضح است که متقاضیان سیستم های cctv که در اندیشه ی نحوه ی اختصاص بودجه ی خود در یکی دو سال آینده می باشند،با مسائل انتخاب در محدوده ی تکنولوژی های کلیدی تحت ip  و تجزیه و تحلیل مواجه خواهند بود.
به نظر می رسد که مساله تجزیه و تحلیل در آینده سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. نرم افزارهای هوشمندی که قادرند تحلیل های فوق العاده پیچیده تری را از تصاویر ضبط شده به وسیله ی دوربین ها ارائه دهند. در آینده ای نه چندان دور افزایش خواهند یافت. اما مساله ای که در حال حاضر مطرح است این است که هم اکنون این تکنولوژی تا چه حد کاربردی و نیازمند توجه است؟ درست است که شاید الان زمان مناسبی برای خریداری سیستم های تجزیه و تحلیل نباشد ولی از آنجایی که شاید بزودی این نیاز مطرح شود توجه به آن ضروری به نظر می رسد.
مساله ی دیگری که اهمیت دارد سیستم های تحت شبکه ip هستند گسترش cctv های تحت شبکه ،حتی برای افرادی که به ایده ی تغییر کلی سیستم موجود خود به دیجیتال علاقه مند نیستند، امکانات جدیدی را فراهم می آورد. هم اکنون به منظور استفاده از مزایای ip با استفاده از سیستم های مرکب (هیبرید) به راحتی می توان cctv های ترکیبی، با استفاده از ترکیب تکنولوژی آنالوگ و دیجیتال داشت.
آن طور که استیوبت از ویکون (vicon) معتقد است ،جذابیت استفاده از سیستم مرکب در بین کاربران مختلف مثل مراکز خرید کمپ ها و دادسراها رو به افزایش است.
ویکون در بین همکاران محلی در خاورمیانه ،شرکت هایی مثل زنز در ابوظبی sss در کویت ،سیستم های انعطاف پذیر آنالوگ -دیجیتال را برای مشتریانی که قصد ارتقاء تکنولوژی را بدون دور ریختن تجهیزات فعلی خود دارند،فراهم آورده است.
استیو بت می گوید:معمولا این گروه از خریداران هزینه ی زیادی را برای نصب دوربین ها و دیگر تجهیزات آنالوگ سرمایه گذاری کرده اند. و از نظر ما نمی توان توقع داشت که آنها را دور بریزند. مساله این است که ما با استفاده از سیستم مدیریت ویدئویی دیجیتال ،ویکون نت (vicon net) ، این هدف را محقق کرده ایم و این چیزی است که خریداران در منطقه به آن علاقه نشان داده اند. اگر آنها بخواهند می توانند دوربین های تحت شبکه را نصب نمایند  و یا آنچه را که موجود دارند به شبکه جدید اضافه کنند. معمولا مشتریان هردو کار را انجام می دهند.
ویکون نت به کاربران امکان می دهد که هردو تجهیزات آنالوگ و دیجیتال را در یک سیستم تحت شبکه کاملا یک پارچه خدمت بگیرند.به نحوی که دقیقا مثل یک سیستم کاملا تحت شبکه عمل کند. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که پاسخ به تقاضا برای سطح امنیتی بالا را به همراه دسترسی آسان از هر کامپیوتر تحت شبکه دارای ویندوز xp می باشد فراهم آورده اند. کامپیوتر مورد استفاده می تواند درون منطقه ی حفاظت شده و یا در هر گوشه ای از جهان قرار داشته باشد.
ویژگی های نسخه ی جدید ویکون نت عبارت است از: یکپارچگی سیستم با سیستم های کنترل دسترسی و تحلیل ویدئویی، نقشه ی انعطاف پذیر که امکان استفاده از آیکون های دوربین به منظور کنترل انتخاب راحت را فراهم می آورد. به علاوه ی امکان نمایش تصاویر هر وسیله یا DVR تحت IP بر روی شبکه، این سیستم همچنین ویژگی هایی مثل آشکار سازی حرکت، کنترل کامل PTZ ورودی/خروجی های آلارم تنظیمات کیفیت تصاویر و سنسورها و ماکروهای خارجی را فراهم آورده است.
فیل لانگی، از شرکت سایننتیکس (SYNTETICS) ، اهمیت سیستم های مرکب را در پر نمودن خلاء موجود حائز اهمیت می داند . او معتقد است که تکنولوژی آنالوگ روشی قدرتمند و تایید شده است که در برخی مواقع هنوز هم نسبت به تکنولوزی دیجیتال فوائد بیشتری را ارائه می کند. در درازمدت مطمئنا استفاده از تکنولوژی دیجیتال همان گزینه ای است که انتخاب می شود. ولی در حال حاضر برخی کاربران هنوز در مورد کیفیت تصاویر و تاخیر ها (این همان تاخیرات در انتقال تصویر است) با مشکلاتی مواجه هستند.
اخیرا ساینتتیکس با نصب CCTV در مکان های عمومی در شارجه به منبعی قابل اطمینان برای حفاظت مرکزی شهر در امارات متحده عربی بدل گشته است . به این ترتیب دیگر امارات را به استفاده از سیستم های مشابه ترغیب نموده است. این پروژه ی جدید نه تنها فقط مرکز شهر را پوشش می دهد بلکه مناطق رو به رشد توریستی تجاری را نیز تحت پوشش خود دارد.
ENGINEERING SECURITY ADVANCED: شرکت پیشرو در نصب محصولات ساینتتیکس در امارات متحده ی عربی محسوب می شود. این شرکت با استفاده از تجربه ی اخیر ساینتتیکس در شارجه اقدام به انجام پروژه ی جدیدی نموده است.
در اتاق کنترل ،کنترل کننده های EX250 شبکه ای از دوربین ها را که برای عمر طولانی در آب و هوای امارات متحده طراحی شده اند مدیریت می کنند.
عملکرد صفحه کلید کنترل اصلی EX250 که برای استفاده ی چندین کاربر و قابلیت توسعه تهیه شده است. از طریق صفحه کلید های تابعه تکمیل می شود.
برای کمک اپراتورها در استفاده ی بهینه از کنترل سیستم ،یک LCD چهل کارکتری با زمینه ی روشن به منظور نشان دادن وضعیت سیستم فراهم آمده است. با استفاده از کلید های کنترلی با کد رنگی ،ورود به عملکردهای متفاوت سیستم آسانتر شده است. هر صفحه کلید کنترلی EX250 ،کنترل مستقیم عملکرد های سیستم و ویزگی های انتخابی را فراهم می آورد.
در این پروزه ی جدید ،تعویض وضعیت بین دوربین ها،از طریق MATRIX SWITCHING TESSERCAT انجام می پذیرد. با استفاده از ویزگی طراحی ماجولار ،تمام این ماتریس ها از سیستم عامل NET_SYN محصول خود ساینتتیکس استفاده می کنند. با این ترتیب در صورت نیاز توسعه ی سیستم امکان پذیر خواهد بود.
در این پروژه با استفاده از ویژگی TLL4 کلاس سازمانی ساینتتیکس ،امکان پخش مجدد و ضبط تصاویر دوربین های با رزولوشن بالا فراهم آمده است. با استفاده از TLL،توزیع مجدد هوشمند و اتوماتیک ظرفیت موجود حافظه ی دیجیتال ،این امکان را فراهم آمده است که تصاویر هرکدام از دوربین های انتخابی سیستم به صورت همزمان ضبط شود.
تصاویر با کیفیت ، قابل استفاده در پخش اخبار ،در زمان های اولیه فرآیند ضبط گرفته می شوند. (یعنی زمانی که اطمینان می رود شامل بیشترین تصاویر قابل استناد باشد) پس از آن ،بعد از یک دوره ی 24 ساعته ، به منظور کاهش نرخ فریم ذخیره شده تا سی روز تصاویر تا مرز 1 فریمدر ثانیه کاهش می یابند. به علاوه . برخلاف سیستم های استاندارد ضبط دیجیتال ، در ضبط های TLL تصاویر با تعداد پیکسل بسیار بالا تهیه می شوند که در فرمت CIF قابل ارائه می باشند. معمولا 4CIF این تصاویر نسبت به چیزی که معمولا در سیستم های DVR موجود است ، دارای جزئیات چهار برابر هستند. ( از نظر تعداد پیکسل)
فیل لانگلی می افزاید که سیستم انتخابی کنترل و ضبط شما هر چه که باشد ،این مهم است که بتواند با محصضولات نسل سوم ارتباط برقرار کند. این مساله به طراحان سیستم و هماهنگ سازان امکان می دهد که بتوانند مناسب ترین محصول را انتخاب کنند و یا تجهیزات موجود را به سیستم های جدید بیافزایند.
ایندوویژن (INDIGOVISION) نیز با ارائه مجموعه ای از تحلیل های پیشرفته که در سیستم های کامل ویدئوی تحت شبکه خود گنجانده است، در هر دو تکنولوژی آنالوگ و دیجیتال در خاورمیانه بسیار فعال عمل کرده است. مدیر عامل ایندوویژن ،اولیور ولاکوت ،توضیح می دهد که شرکت اخیرا سیستم های کنترل ویدئوی خود را ،در قطر،در یک پروژه 600 دوربینه به کار گرفته است. همکار محلی ما TECHNOLOGY CAPITAL  سیستم آنالوگ موجود در سایت را با یک سیستم ویدئوی تحت شبکه جایگزین کرده است که قابلیت هماهنگ کردن سیستم کنترل دسترسی و آلارم را داراست. این سیستم با استفاده از حداقل پهنای باند ،ویدئوی با کیفیت بالا را فراهم می آورد.
این سیستم جدید به تیم حفاظتی مستقر در سایت امکان می دهد که از یک اتاق کنترل مرکزی کل مجموعه را مورد نظارت قرار دهند_ در حالی که فاصله ی دورترین دوربین 5 کیلومتر است. به علاوه دو اتاق کنترل ماهواره ای نیز وجود دارند. در مجموع 11 اپراتور و دو سوپروایزر از ایستگاهای کاری از صفحه نمایش استفاده می کنند که نرم افزارهای ویدئویی CENTER CONTROL  محصول ایندوویژن و مدیریت آلارم بهره می برند.
در چنین کاربردهایی ایندوویژن تحلیل اهی همزمان را در نقطه ی مرزی شبکه ،یعنی در دوربین ها مکان یابی کرده که به این ترتیب سیستم کاملا مقیاس پذیر خواهد بود. به این ترتیت اپراتور های CCTV درست در زمان رخداد واقعه می توانند مطلع شوند.چنین وقایعی می توانند شامل ازدحام اشیاء به سرقت رفته ،ماشین هایی که برای مدت زیادی بیرون از ساختمان پارک شده اند و یا افرادی که در محل های بازرسی مسیر اشتباه را می پیمایند باشد.
بر طبق ادعای ایندوویژن ،هدف از این مجموعه تهیه آنالیزی پیچیده به عنوان بخشی هماهنگ از سیستم مدیریت سیستم تحت شبکه ی موجود است. شرکت معتقد است که اتوماتیک کردن آشکار سازی همزمان رخدادها نیاز به اپراتور را کاهش می دهد و در دسترس  داشتن همزمان نیاز به اپراتور را کاهش می دهد.و در دسترس داشتن همان مجموعه از ابزار برای تحلیل حجم زیاد تصاویر ضبط شده می تواند زمان لازم برای مکان یابی وقایع حساس را کاهش دهد و به این ترتیب پاسخ به موقع را برای شرایط اضطراری فراهم کند.

عملکردهای تحلیلی جدید ایندوویژن عبارت اند از: آشکار سازی ازدحام، آشکار سازی حرکت، آشکار سازی اشیاء رها شده، حرکت در خلاف جهت مجاز، آشکار ساتزی بر اساس شکل اشیاء، ردیابی اشیاء و آشکار سازی سرقت، تمام این توابع می توانند به صورت همزمان اجرا شده و یا بر روی ویدئوی از پیش ضبط شده اعمال گردند .شایان ذکر است که ولاکوت نسبت به انتظار بیش از حد این نرم افزار های تحلیلگر در این مراحل اولیه هشدار می دهد و معتقد است که واقعیت این است که صنعت تجزیه و تحلیل هنوز در مرحله ی خردسالی خود به سر می برد و کاربران باید در مورد آنچه که می توانند بدست آورند واقع گرا باشند.

  • مهندس موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی