مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب انواع دوربین های مدار بسته، انتقال تصاویر، درب اتوماتیک، سیستم های حفاظتی و شبکه داخلی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در سراسر کشور
بازدید و مشاوره رایگان
مهندس موسوی
09122976048
فکس 88695306

بایگانی
پیوندهای روزانه

معرفی جامع لنزهای مادون قرمز

مهندس موسوی | دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۰۷ ق.ظ

با خروج تایوان از صحنه ی رقابت هم اکنون چین دارای 200 تولید کننده برتر در صنعت لنز دوربین است . کره ی جنوبی از مهم ترین مصرف کنندگان مواد اولیه تولیدی ژاپن است .
بازار لنز های دوربین مدار بسته رو به رشد است و دلیل این رشد افزایش سالیانه 25 درصدی تقاضا است .
این رقم به وسیله تحلیل گران چینی تخمین زده شده است . با توجه به این رشد ، در چین تعداد تولیدکنندگان رو به افزایش است . با پیوستن این تولیدکنندگان جدید به بازار ، سالیانه ظرفیت عرضه 38 درصد افزوده شده و دامنه سود 5 تا 10 درصد کاهش می یابد.

با این وجود تایوان بر تولید لنز برای دوربین های دیجیتال تمرکز نموده و لنز دوربین های مدار بسته مورد نیازش را از طریق ژاپن و چین تهیه می نماید . از طرف دیگر کره جنوبی به سمت تولید دوربین های مادون قرمز نظارتی پیش رفته و در این زمینه لنز دوربین های مدار بسته جدیدی که به وسیله اشعه مادون قرمز تصویر تهیه می کنند ، ارایه کرده است .
به گفته سوزان وو ، مدیر بازاریابی شرکت فوزهو سنویو اپتیکس کشورهای چین ،کره ی جنوبی و تایوان از مهم ترین تولیدکنندگان دوربین های تصویری بوده و بازار لنز دوربین مدار بسته را گسترش داده اند .
تخمین زده می شودکه تولید دوربین های نظارتی در جهان به 25 میلیون برسد و این مسئله به معنای نیاز به 25 میلیون لنز دوربین مدار بسته است.
چین در حال حاضر حدود 200 تولید کننده دارای تولیدات گسترده شهرت فراوانی هستند . رقابت بین این شرکت ها بسیار شدید است و تولید اصلی در استان فوجی یان واقع در جنوب چین شکل می گیرد .
هجوم تعداد بی شماری از تولید کنندگان ژاپن ، تایوان و کره جنوبی به شرکت های چینی باعث ایجاد پتانسیل بالا و بازار مستعدی در صنعت داخلی لنز دوربین های مدار بسته شده است . آمار های صنعتی نشان می دهند که تولید ماهیانه دوربین های نظارتی در چین به 1/2 میلیون cmos و 300 هزار دوربین ccd به وسیله تولید کنندگان داخلی و 200 هزار cmos و 500 هزار دوربین ccd توسط شرکت های تایوانی و کره جنوبی رسیده است . حدود 50 درصد از این دوربین ها از لنز چینی استفاده می کنند .
بر خلاف توسعه ی بازار های چند ملیتی در چین ، برخی از تولید کنندگان در حال گسترش بازار های خارجی هستند . در این راه 90 درصد از تولیدات به سازندگان تجهیزات اصلی یا oem ارایه می شود و از طرف دیگر بیش از 45 درصد از تولیدات با نام شرکت های خریدار عرضه می گردد . در حال حاضر حجم صادرات چین در حدود 45 درصد از کل تولیدات است . اصلی ترین مانع در راه صادرات ، کیفیت بالایی است که خریداران خارجی تقاضا می کنند .

خروج تایوان از میدان رقابت
بر خلاف رقابت شدیدی که در صنعت دوربین های مدار بسته وجود دارد ، تایوان به علت محدودیت های تکنیکی از زمره تولید کنندگان لنز دوربین های مدار بسته خارج شده است . شرکت لارگان پرسیشن که یکی از بزرگترین سازندگان لنز های نوری تایوان است ، تولید لنز دوربین های مدار بسته را متوقف ساخته و به جای آن بر تولید لنز دوربین های دیجیتال و دوربین های تلفن دستی متمرکز شده است .
اکثر شرکت های مربوط به دوربین های مدار بسته تایوان دیگر لنز دوربین تولید نمی کنند و نیازهای خود را به شکل لنز های متحرک موتوردار یا لنز های ثابت از شرکت های معتبر ژاپنی همچون canonو konica تامین می کنند . به همین شکل مونتاژ کنندگان داخلیدوربین مدار بسته نیز از لنز های پیشرفته ژاپنی به ویژه نمونه های دارای بزرگنمایی اتوماتیک ، که قابلیت بزرگنمایی معادل 20x و 40x را داراست استفاده می کنند تا در پروژه های امنیتی مهم همچون سیستم های حفاظتی موسسات دولتی و بانک ها استفاده شوند .
با این وجود حدود 80 درصد از دوربین های کلاس متوسط تایوان با استفاده از لنز هایی که فاصله کانونی قابل تنظیم دارند ، ساخته می شوند . اکثر این تولید کنندگان برای کاهش هزینه ها از لنز های چینی استفاده می کند . 
با رشد و گسترش تکنولوزی لنزها ، برخی از شرکت های ژاپنی که لنز های ساده ای همچون نمونه های با فاصله کانونی ثابت تولید می کنند به چین و کره جنوبی منتقل شدهاند .

هدف بعدی : لنز های مادون قرمز

به عقیده ی رزالی لو مدیر بازاریابی فوزهو فیهوا هدف بعدی ، تولید لنز های کوچک یا مینی لنز های قابل تنظیم به صورت دستی می باشد . شرکت ایکس کور تکنولوزی تایوان چین عنوان کرد که مسیر بعدی به سمت لنز های مادون قرمز و دارای سه فاصله ی کانونی قابل انتخاب می باشد . زیرا میزان تقاضا برای دوربین های مادون قرمز افزایش یافته است . ایکس کور تکنولوژی که یک نماینده تایوانی از شرکت تولیدی لنز گلنز ژاپن می باشد.
ادعا می کند که مرکز اصلی تولید لنز های مادون قرمز در ژاپن قرار دارد . کره جنوبی یکی دیگر از مراکز تولید لنز مادون قرمز است . شرکت دای وی اپتیکال لنز های مادون قرمز کروی و شرکت سام یانگ اپتیکس " عدسی های مادون قرمزی تولید کرده است که لنز ها را اصلاح می کنند . مدل جدید شرکت بو وون اپتیکال" یک لنز 1/3 اینچی با قابلیت تنظیم فوکوس می باشد . تولید کنندگان چینی ، به دنبال ساخت لنز های ارزان با وضوحی کمتر از 10هزار پیکسل هستند . مدل جدید شرکت زنگ شنگ فوتو الکتریک اینسترومنت با نام zs2812m دارای قابلیت تنظیم دستی دیافراگم است . طول کانون در این دوربین 2/8 میلی متر،دیافراگم 1/2 و عمق دید 19*101 است .

MOD آن بیش از 15M و فاصله ی کانونی مجازی آن 12/526 میلی متر می باشد . ابعاد لنز 430X300 میلی متر و وزن آن 67 گرم است .
شرکت فوزهو کیکن الکترونیکس نیز یک مدل جدید با نام FS-LV0358 ارایه کرده است .
فاصله ی کانونی بین 3/5 تا 8 میلی متر ، کاور لنز 1/3 اینچ ، دیافراگم 1/4C ، میدان دید 78/9 تا 34/7 درجه و 0/3mMOD می باشد . ابعاد این لنز 39X32 میلی متر و وزن آن 67 گرم است .
شرکت فوزهو سن ویو نیز یک لنز با نام TN0412 ارایه داده است که دارای فاصله ی کانونی 4 میلی متر ، دیافراگم 1/2 ، کاور 1/3 اینچ و 0/1MOD می باشد . این شرکت تجهیزات اصلی خود را از ژاپن وارد می کند . سوزان وو عنوان کرد که ژاپن رنج وسیعی از لنز ها را داراست و نسبت به صنایع داخلی ما ، از قالب گیری بهره بهتری می جوید .
شرکت فوزهو فیهوا اپتو الکترونیک تکنولوژی ، مدل FH1214MC را با فاصله کانونی قابل تنظیم تا 12 میلی متر و لنز قابل تنظیم دیافراگم 1،1/4 0/3mMOD و عمق دید 29/52 درجه ارایه کرده است . ابعاد لنز 32X37 میلی متر است و شرکت تولید کننده تجهیزات و اجزای آن را از ژاپن و آلمان وارد می کند .
شرکت زنگ شنگ فوتو الکتریک دارای 20 سال سابقه در تولید لنز است . تخصص این شرکت لنز دوربین های مدار بسته ، لنز های کانور سیون ، لنز های فیلتر DSC و دوربین های CCD است . محصولات این شرکت به بیش از 20 کشور صادر می شود . فوزهو فیهوا دارای سابقه 15 ساله در تولید لنز دوربین مدار بسته می باشد . ظرفیت ماهیانه این شرکت 10 هزار لنز دوربین های مدار بسته و 50 هزار کاور لنز نوری است . این شرکت دارای 3000 متر مربع فضا ، 150 کارمند و 9 مهندس تحقیق و توسعه است . میزان صادرات خارجی در این شرکت بین 70 تا 75 درصد می باشد .
شرکت فوزهو کیکن ، متخصص در لنز دوربین های مدار بسته ، دوربین های CCD ، ذخیره کننده های تصویر دیجیتال ، دوربین های سرعتی DOME و پردازنده های QUAD در سال 1995 تاسیس شد . این شرکت در محیطی به مساحت 5000 متر مربع و با 500 نفر کارمند شامل 20 پرسنل بخش تحقیق و توسعه فعالیت می کند .

رقابت و کاهش قیمت

هرچند که هزینه تولید مواد اولیه افزایش یافته است ، اما تولید کنندگان چینی نرخ لنز های خود را 1/3 لنز های تولیدی ژاپن تعیین کرده اند . شرکت های تایوانی که نیاز های خود را از چین تامین می کنند می توانند یک لنز ساده را با 3 دلار یعنی 30 تا 50 در صد ارزان تر از ژاپن یا 10 تا 15 درصد ارزان تر از کره جنوبی تهیه نمایند . اکثر این شرکت ها مواد اولیه خود را با توجه به درخواست مشتری از چین یا ژاپن تامین می کنند . لیسالین مدیر بازاریابی شرکت فوزهو کیکن عنوان کرد : که لنز های دوربین مدار بسته تقریبا 20 درصد هزینه دوربین را در بر می گیرد.

چین تولید کننده لنز های ساده و پیشرفته ای است که بین 1/2 دلار تا 90 و یا حتی 900 دلار قیمت دارند.لین افزود ،دو یا سه سال پیش ،لنز های 10X ،246 دلار قیمت داشتند ،اما اکنون با نزول شدید نرخ تنها 37 دلار قیمت خورده اند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی