مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب انواع دوربین های مدار بسته، انتقال تصاویر، درب اتوماتیک، سیستم های حفاظتی و شبکه داخلی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در سراسر کشور
بازدید و مشاوره رایگان
مهندس موسوی
09122976048
فکس 88695306

بایگانی
پیوندهای روزانه

راهنمای خرید دی وی آر

مهندس موسوی | سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ب.ظ

در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید سیستم های ضبط تصویر دیجیتال DVR  موجود در بازار فروش سیستم های نظارتی را بررسی نماییم .

معرفی مشخصات :

سیستم عامل : دی وی آر ها به دو گروه مستقل Stand alone و مبتنی بر کامپیوتر based PC تقسیم می شوند . در دی وی آر های مبتنی بر کامپیوتر سیستم عامل DVR یکی از انواع لینوکس یا ویندوز می باشد که سیستم عامل بر روی هارد دیسک داخل کامپیوتر نصب می گردد اما در دی وی آر های مستقل سیستم عامل توسط کارخانه به صورت خصوصی طراحی شده است .

کانال تصویر ورودی :

معرف تعداد دوربین های مدار بسته ای است که می تواند به دی وی آر وصل شود و تصاویر آن بر روی هارد دیسک داخل دی وی آر ذخیره می گردد .

کانال صوتی ورودی :

به شما اجازه می دهد تا صدای اطراف دوربین مدار بسته را ذخیره نمایید .

پشتیبانی شبکه :

امکانات زیر را در اختیار می گذارد .

1- تنظیم دستگاه از هر کامپیوتر متصل به شبکه
2-
مشاهده تصاویر از هر کامپیوتر متصل به شبکه بدون نیاز به به مانیتور آنالوگ
3-
ضبط تصاویر بر روی هر کامپیوتر متصل به شبکه

پشتیبانی خط تلفن معمولی :

دی وی آر های خیلی کمی این امکان را دارند تا تصاویر را از طریق خط تلفن PSTN ارسال نمایند به هر حال این تاکنون ساده ترین روش ممکن ارسال تصویر در ایران بوده است .

خروجی آنالوگ :

دستگاه هایی که خروجی آنالوگ دارند می توانند تصاویر را بر روی مانیتور صنعتی یا هر تلویزیونی که ورودی A/V دارد پخش نمایند . در انواعی که دو خروجی آنالوگ وجود دارد شما می توانید ترتیب نمایش تصاویر بر روی هر خروجی را به صورت مجزا برنامه ریزی کنید . به خاطر داشته باشید در اکثر دی وی آر ها خروجی دوم لوپ همان خروجی اول است که مورد نظر ما نبوده است .

خروجی VGA :

در دی وی آر هایی که این خروجی وجود دارد شما می توانید یک مانیتور کامپیتور را مستقیما به دستگاه وصل نمایید و تصاویر را بر روی آن مشاهده نمایید . همه دی وی آر های مبتنی بر کامپیوتر این خروجی را دارند .

کنترل PTZ :

دستگاه هایی که پورت RS485 را دارند می توانند فرامین لازم برای کنترل دوربین های متحرک را ارسال نمایند .

سرعت نمایش :

به سرعت مشاهده تصاویر زنده بر روی خروجی آنالوگ یا VGA گفته می شود . در اکثر دی وی آر ها سرعت نمایش زنده یعنی برابر 25 فریم در ثانیه به ازای هر دوربین مدار بسته می باشد .

سرعت ضبط :

به حداکثر تعداد فریمی که در هر ثانیه برای هر دوربین می تواند ضبط شود اطلاق می شود . اکثر دی وی آر ها قادر به ضبط تصاویر به صورت زنده نیستند .

سایز تصویر هنگام نمایش :

به ابعاد تصویر هنگام نمایش به صورت زنده بر روی خروجی آنالوگ بر حسب پیکسل گفته می شود .

سایز تصویر هنگام ضبط :

به ابعاد تصویر ضبط شده هنگام نمایش بر روی خروجی آنالوگ بر حسب پیکسل گفته می شود . دی وی آر ها برای نمایش تصویر با ابعاد بزرگتر با یکدیگر رقابت می کنند .

ظرفیت داخلی :

به حجم هارد دیسک هایی که در داخل خود دستگاه می توان نصب نمود اطلاق می شود . هر قدر این عدد بزرگتر باشد تصاویر مدت بیشتری بر روی هارد دیسک می توانند ضبط شوند .

ظرفیت خارجی :

به حجم حافظه ای که از خارج دستگاه می تواند به دستگاه وصل شود تا مدت ضبط تصاویر را افزایش دهد گفته می شود . دستگاه هایی که پرت اسکازی SCSI دارند می توانند تا چند ترابایت حافظه را به دستگاه اضافه کنند .

کپی پشتیبان :

امکان می دهد تصاویر ضبط شده به خارج دی وی آر منتقل شود . این کار از طریق سی دی آر رایتر ، کارت حافظه فلش ، پورت یو اس بی امکان پذیر است . از طریق پورت شبکه نیز می توان تصاویر را به خارج دستگاه منتقل نمود که در اینجا منظور نبوده است .

فرمت فشرده سازی ضبط :

الگوریتم فشرده سازی تصویر در دی وی آر را نشان می دهد . تکنولوژی های مختلفی تاکنون برای فشرده سازی و ضبط تصویر ابداع گردید است که کیفیت های متفاوتی را ارائه می کنند .

فرمت فشرده سازی انتقال :

در دستگاه های حرفه ای این امکان وجود دارد که تصاویر با کیفیت بالا ضبط شود اما با کیفیت پایین تری انتقال یابد تا ترافیک شبکه کاهش یابد .

امکان کنترل با موس :

در دی وی آر هایی که امکان کنترل با موس را دارند حرکت در منوها بسیار ساده تر امکان پذیر می باشد . از طرف دیگر هنگام مشاهده تصاویر ضبط شده از طریق یک میله گرافیکی می تواند به عقب و جلو رفت در حالی که در دی وی آر های فاقد این امکان فقط می توان سرعت پخش را کم و زیاد کرد . از طرف دیگر در دی وی آر هایی که امکان ارتباط با موس را دارند می توانند دور از دسترس داخل رک نصب شوند زیرا نیازی به استفاده از دکمه های روی آن نیست .

کنترل سرعت ضبط :

می توان برای کاهش حجم تصاویر ذخیره شده تعداد فریم هایی که در هر ثانیه از یک دوربین مدار بسته ذخیره می شود را کاهش داد . در برخی از دستگاه ها سرعت های معینی برای ضبط وجود دارند که در مقابل این عبارت تعداد وضعیت ها مشخص شده است در برخی دیگر از این دی وی آر ها این عدد را می توان به دلخواه وارد نمود . این دی وی آر ها با عبارت بدون محدودیت unlimited مشخص شده اند .

کنترل کیفیت ضبط :

در بسیاری از دی وی آر ها می توان با هدف کاهش حجم تصاویر ضبط شده بر اساس اهمیت تصاویر آنها را با کیفیت های مختلفی ذخیره نمود . به عنوان مثال تصویر درب ورودی را کیفیت بالایی ضبط نمود در حالی که تصاویر داخل سالن را با کیفیت پایین تری ضبط نمود . به هر حال تعداد حالت هایی که کیفیت تصویر را می توان انتخاب نمود در این قسمت درج شده است .

ضبط با حرکت :

در اغلب کاربردها از دی وی آر جهت نظارت حرکات و رفتار مردم استفاده می شود . واضح است که در این حالت زمانی که کسی از مقابل دوربین رد نمی شود یا در صفحه تصویر حرکتی صورت نمی گیرد مثل طول شب ضبط تصاویر به فایده می باشد . در دی وی آر هایی که این امکان را دارند شما می توانید ضبط تصاویر را فقط در صورت حرکت با تغییر صفحه فعال نمایید . عددی که در این ردیف آمده نشانگر تعداد وضعیت های تنظیم حساسیت نسبت به جنبش در مقابل دوربین جهت فعال سازی ضبط می باشد .

ضبط آلارم ورودی :

غالب دی وی آر ها این امکان را دارند . از طریق این امکان شما میتوانید ضبط تصاویر را فقط هنگام فعال شدن یکی از ورودی های آلارم دستگاه فعال نمایید . دستگاه ها به ازای هر دوربین مدار بسته یک ورودی آلارم دارند . به عنوان مثال میتوانید کنتاکت مگنت نصب شده روی درب را برای فعال شدن ضبط تصویر استفاده نمایید .

ضبط زمان بندی شده :

با استفاده از این گزینه شما می توانید بر اساس زمان بندی مشخص در ساعات شبانه روز ضبط تصاویر را فعال نمایید . مثلا دی وی آر را طوری تنظیم نمایید که فقط در ساعات اداری تصویرها را ضبط کنند .

ورودی های تصاویر تحت شبکه :

معدود دی وی آر هایی که این امکان را دارند به شما اجازه می دهند که تصاویر دوربین های مدار بسته تحت شبکه را بر روی دی وی آر ضبط نمائید .

ضبط پیش از آلارم :

در بسیاری از مواقع داشتن این که چند لحظه قبل از رخداد الارم چه شرایطی وجود داشته است بسیار مهم است . دستگاه هایی که این امکان را داشته باشند علاوه بر اینکه پس از وقوع آلارم تصاویر را ضبط کنند تا مدت محدودی قابلیت انتخاب تصاویر قبل از بروز آلارم را ذخیره می نمایند .

امکان ارتقای نرم افزار :

اجازه میدهد از امکانات جدید نرم افزاری ارائه شده توسط کمپانی بدون تغییر سخت افزار استفاده کنید

ثبت رخداد ها :

در اغلب دی وی آر ها تمام رخدادهای سیستم مثل خاموش و روشن شدن دستگاه قطع تصاویر وارده و خارج شدن کاربران به صورت پیامهای متنی ذخیره شده و قابل بازیابی می باشد .

ارسال ایمیل با آلارم :

امکان می دهد که بخشی از تصاویر مهم را در صورت رخداد آلارم بر روی یک دستگاه دیگر انتقال دهید تا در صورت بروز هر مشکلی برای دستگاه اصلی بخشی از تصاویر را در اختیار داشته باشید . علاوه بر این می تواند افراد دیگر متصل به شبکه را که اپراتور دستگاه نیستند از رخدادها مطلع نماید .

نمایش تصاویر با جنبش :

به نظر شما یک اپراتور چگونه می تواند 16 تصویر را که در نقاط مختلفی نصب شده اند با دقت زیر نظر بگیرد . واضح است که این کار شدنی نیست در دی وی آرهایی که این امکان در آن ها طراحی شده است است فقط تصاویری که چیزی در آن ها حرکت کند روی مانیتور ظاهر می شود . به این ترتیب اپراتور باید تعداد تصویر کمتری را زیر نظر داشته باشد .

جستجوی هوشمند :

فرض کنید یک تابلوی روی دیوار سرقت شده است شما برای پیدا کردن زمان سرقت باید تصاویر را مدام به عقب و جلو ببرید تا زمان وقوع حادثه را پیدا کنید . با جستجوی هوشمند می توانید در تصاویر قدیمی اطراف تابلو را علامت گذاری کنید . دستگاه خودش به صورت هوشمند تمام تغییراتی که در محدوده تابلو رخ داده است جستجو و برای شما فهرست می کند .

جستجو با آلارم :

با این ویژگی می توانید با انتخاب یک آلارم تصاویر مربوط به آن را مشاهده نمایید . به عنوان مثال می خواهید بدانید اولین نفری که وارد اتاق شده چه کسی بوده است . به جای اینکه مدت زیادی وقت خود را صرف جستجو در تصاویر کنید کافی است اولین آلارم ناشی از حرکت در مقابل دوربین مدار بسته را انتخاب کنید تا تصاویر مربوط به آن را مشاهده کنید .

قابلیت کنترل با صفحه کلید :

با اینکه استفاده از دکمه های روی دستگاه با استفاده از نرم افزار و موس برای حرکت دادن دوربین های متحرک امکان پذیر است . اما ساده ترین راه استفاده از یک جوی استیک می باشد . در دی وی آر هایی که این امکان وجود دارد شما می توانید کنترل دوربین را از طریق صفحه کلید متصل به دستگاه در اختیار داشته باشید .

فرامین روی کابل تصویر :

در برخی از سیستم ها شما می توانید از کشیدن کابل فرمان کنترل حرکت دوربین را با سرعت و کیفیت متفاوتی ضبط نمایید .

احراز اصل بودن تصویر :

 واتر مارک به قاضی دادگاه این اجازه را می دهد تا تشخیص دهد آیا تصاویر توسط خود دستگاه ضبط شده است یا در یک استودیو ساخته شده است .

حجم تصویر :

هر قدر حجم تصویر ضبط شده بیشتر باشد تصویر با وضوح بالاتر و امکان زوم و بزرگنمایی بیشتری بدون در هم ریختن و غیر قابل استفاده شدن ، می تواند بزرگ شود .

 

 

  • مهندس موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی