مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب انواع دوربین های مدار بسته، انتقال تصاویر، درب اتوماتیک، سیستم های حفاظتی و شبکه داخلی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در سراسر کشور
بازدید و مشاوره رایگان
مهندس موسوی
09122976048
فکس 88695306

بایگانی
پیوندهای روزانه

ارسال تصویر بر روی گوشی های تلفن همراه

مهندس موسوی | سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱ ب.ظ

زمانی که در دفتر کارم هستم احساس ارامش بیشتری می کنم . علاوه بر بخش های اداری هم زمان می توانم خط تولید کارخانه را نیز زیر چشم داشته باشم ولی زمانی که در مجموعه تولیدی خودم نیستم آسوده نیستم .

با یکی از همکارانم صحبت می کردم . او نیز چنین وضعیتی داشت وقتی در محیط کار بود به راحتی با مانیتور محیط کار از وضعیت محل کار مطلع بود ولی در سایر زمان ها چنین وضعیتی نداشت .

با نگاهی به اخبار متوجه شدیم که به راحتی می توان تصاویر مانیتور شده دوربین های نظارت تصویری را به راحتی بر روی گوشی تلفن همراه هم منتقل کرد . برایمان جالب بود . دوست داشتم اطلاعاتی در زمینه ی انواع روش های ارسال تصویر بر روی گوشی تلفن همراه بدست بیاورم . یکی از دوستانم مطالب زیر را در اختیارم گذاشت .

یکی از ویژگی های اغلب مدیران ، تمایل شدید به کنترل و نظارت بر امور مختلف است . اغلب افرادی که در پست های مدیریتی مشغول فعالیت باشند (فرقی نمی کند در یک شرکت کوچک باشد و یا یک سازمان بزرگ) علاقه مندند که مونیتورینگ مناسب و معقولی بر جریان امور داشته باشند ، و در واقع همه امور به نوعی در دستشان باشد .

زمانی نصب سیستم های دوربین مداربسته ، در شرکت ها و سازمان ها مرسوم نبود ولی اکنون اغلب سازمان ها و شرکت ها و کارخانه ها مجهز به انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی هستند هرروز تکنولوژی جدید و روشی روان تر و ساده تر در اختیار کاربران سیستم های حفاظتی قرار می گیرد .

یکی از در دسترس ترین ابزارهایی که امروزه در دسترس همه اقشار جامعه است ، تلفن همراه است . اغلب مدیران تمایل دارند هنگامی که در محل کار خود حضور ندارند بتوانند از طریق تلفن همراه به مانیتورینگ سازمان و مجموعه خود بپردازند . در تکنولوژی های جدید سیستم های دوربین های نظارتی این نیاز مرتفع شده است .

انواع روش های انتقال تصویر بر روی گوشی موبایل :

استفاده از گوشی تلفن همراه برای دریافت تصاویر همواره برای مدیرانی که بیشتر وقت خود را در خارج دفتر و محل استقرار سیستم های مدار بسته می گذرانند از اهمیت زیادی برخوردار است . دو روش عمده برای ارسال تصویر بر روی موبایل با استفاده از سیستم وای فای گوشی های همراه و نیز استفاده از اینترنت بر روی موبایل وجود دارد . برخی نیز از روش DIAL UP  برای اتصال به سیستم نظارت تصویری استفاده می نمایند .

 

برای انتقال تصویر بر روی گوشی تلفن همراه روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به دو روش اصلی و کلی اشاره می کنیم .

 

 

-تکنولوژی WIFI یا WIRELESS

 

-اینترنت

 

تکنولوزی WIFI یا WIRELESS

 

تکنولوزی WIFI به روش بی سیم برای ایجاد و اداره شبکه است که به آن شبکه سازی 802011 و شبکه ساز یبی سیم نیز گفته می شود. بزرگ ترین نقطه ی قوت WIFI ،سادگی آسان است.شما می توانید کامپیوتر هابی منزل یا محل کار خود را بدون نیاز به سیم به یکدیگر متصل کنید.اگر در دفتر کار خود یک شبکه داشته باشید ،روش های بسیار زیادی برای اتصال کامپیوتر های شبکه شما هم وجود دارد.بزرگترین نقطه ی قوت WIFI سادگی آسان است.کامپوترهایی که شبکه را تشکیل می دهند می توانند با بیش از 100 فوت از هم فاصله داشته باشند.

 

کنترل دوربین های مداربسته از طریق اینترنت

 

برای کنترل از راه دور نصب شده در محل کار ، کارخانه و یا محل زندگیتان کافی است که از نرم افزارهای موجود برای این کار استفاده کنید . فرض کنید دوربین در مکانی نصب شده باشد با کمک نرم افزار های موجود برای این موضوع می توان دوربین را از راه دور منترل نمود یعنی با اعمال دستورات کنترلی میتوانید دوربین را به جهات مختلف بچرخانید و تصاویر را در مانیتور خود مشاهده کنید .برای انجام این کار عموما از دوربین های تحت شبکه استفاده می کنند که با استفاده از دوربین های تحت شبکه NETWORK CAMERA می توان از طریق اینترنت از هرجای دنیا کارخانه،خط تولید .اداره.سازمان.کارگاه.خانه و یا هر مکان دیگری را نظارت کرد .

برای استفاده مناسب از این دوربین ها بهتر است از اینترنت پر سرعت ADSL های با کیفیت و سرعت حداقل 128 بهره برد . گرچه با DIAL UP نیز امکان پذیر است . اما کارایی آن تا حد زیادی کاهش می یابد .

 

انتقال تصویر بر روی گوشی موبایل توسط نرم افزار

 

عموما این نرم افزارها از دو بخش اصلی تشکیل شده اند که بخش اول آن روی کامپیوتر نصب شده و بخش دوم آن روی تلفن همراه نصب و اجرا می شود .

نرم افزار می تواند به وسیله  یک کامپیوتر و یک دوربین بر محیط مورد نظر خود از راه دور و از طریق گوشی نظارت نماید .شیوه کار این نرم افزار بدین صورت می باشد که شما در محل مورد نظر خود نسخه کامپیوتری برنامه را بر روی سیستم نصب نمایید و با استفاده از یک دوربین تصاویر را به نرم افزار موجود بر روی کامپیوتر ارسال می کنید . سیستم کامپیوتری شما می بایست به اینترنت متصل باشد . سپس بر روی گوشی موبایل خود که آن هم می بایست به اینترنت متصل باشد . (از طریق GPRS و یا اینترنت بی سیم) به سرور خود که همان سیستمی می باشد که دوربین به آن متصل است ارتباط برقرار می کنید و تصاویر دریافتی از دوربین و محیط را بر روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده خواهید کرد .

 

  • مهندس موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی