مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب سیستم های حفاظتی، دوربین های مدار بسته، شبکه داخلی

برترین مجری سیستم های حفاظتی، نصب انواع دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک، دزدگیر و سیستم های هشدار دهنده و اجرای شبکه رایانه داخلی سازمانها و ادارات - مشاوره، فروش و نصب

مشاوره فروش و نصب انواع دوربین های مدار بسته، انتقال تصاویر، درب اتوماتیک، سیستم های حفاظتی و شبکه داخلی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در سراسر کشور
بازدید و مشاوره رایگان
مهندس موسوی
09122976048
فکس 88695306

بایگانی
پیوندهای روزانه

عملکرد دوربین های دید در شب

مهندس موسوی | پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵ ق.ظ
استفاده از دوربین های دید در شب چیزی است که اکثر نصاب های دوربین مداربسته با آن آشنا هستند. این نوع دوربین ها چراغ های مادون قرمز (که معمولا در اطراف دوربین نصب می شوند) برای روشن کردن محیط استفاده می کنند و از این طریق بدون اینکه در شب موجب مشخص شدن محل دوربین شوند امکان ضبط را برای آن به وجود می آورند. در ادامه قسمت قبلی مطالب ، به قسمت دوم این آموزش می پردازیم .

حساسیت دوربین به نور مادون قرمز
همانطور که قبلا گفته شد CCD دوربین ها از تعداد زیادی دیود حساس به نور تشکیل شده است. برای مثال برای ساخت یک دوربین 570 تیوی لاین (TV line) از 400000 دیود استفاده شده است. برای ساخت این دیودها معمولا از دو ماده متفاوت استفاده می شود. ژرمانیوم و سیلیکون. هر کدام از این مواد حساسیت متفاوتی نسبت به طول موج دارند. در نمودار زیر می تواند میزان حساسیت هر نوع دیود را با توجه به طول موج ببینید.
از این رو جنس نیمه هادی مورد استفاده در ساخت دیود می تواند تاثیر خیلی زیادی در بازه حساسیت انها داشته باشد. باید توجه داشته باشید که طراحان سنسورهای نوری هزینه زیادی را برای طراحی سنسورهایی کرده اند که نمودار دیدی دقیقا مشابه نمودار دید انسان داشته باشند. این سنسورها با وجود عملکرد منساب در بازه دید انسان برای نور مادون قرمز مناسب نیستند. پس هر دوربینی به واسطه اضافه شدن دیودهای مادون قرمز در اطرافش نمی تواند به عنوان دوربین دید در شب مورد استفاده قرار گیرد.
گرچه این روزها بیشتر تولید کنندگان از اصطلاح روزشب برای دوربین خود استفاده می کنند اما تنها با استفاده از مشاهده نمودار حساسیت دوربین می توان با اطمینان از این موضوع صحبت کرد. این نمودار البته در کاتالوگ های عادی در اختیار مشتری قرار نمی گیرد و جزو اطلاعات تخصصی دوربین می باشد.

واکنش طیفی دوربین
دو دوربین را با اکنش طیفی به صورت نمودرهای زیر در نظر بگیرید.
دوربین A دارای حساسیتی با بازه کوچکر است که تنها بازه دید انسان را در بر خواهد گرفت. در مقابل دوربین B حسایتی با بازه بسیار پهن دارد که نه تنها بیشتر بازه دید انسان بلکه طیف گسترده ای از نور مادون قرمز را هم در بر خواهد گرفت.
شاید در نگاه اول دوربین B به مراتب مناسب تر از دوربین A برسد. راکه بازه وسیع دید دارد. اما باید یادآور شد این بازه موجب ایجاد مشکلاتی نیز خواهد شد. برای مثال در طول روز به علت جذب تابش مادون قرمز دوربین B رنج های مختلفی از رنگ طوسی را ایجاد می کند که در تصویر مطلوب نیستند. از طرف دیگر در صورتی که دوربین ها دارای قابلیت تنظیم خودکار آیریس (Auto-Iris) برای تنظیم نور باشند به علت جذب نور مادون قرمز آیریس دوربین B در نوری برابر بیشتر از دوربین دیگر بسته می شود که تنظیم مناسب نور را برای دوربین از بین خواهد برد.
بنابراین استفاده از دوربین های دید در شب تنها باید زمانی صورت گیرد که نیاز ضروری به دید در شب وجود دارد. برای مثال نیازی به استفاده از دوربین دید در شب برای کاربردهای نظارت نیروی انسانی نخواهد بود چرا که در طول شیفت کاری معمولا محیط نورانی است.
اشتباه رایج دیگر که در مورد دوربین های دید در شب انجام می شود این است که گاهی این دوربین ها به عنوان دوربین هایی با حساسیت بیشتر در نور کم مورد اطلاق قرار می گیرند. در حالی که دوربین های دید در شب معمولا تنها حساسیت بیشتر به نور مادون قرمز دارند و حداقل میزان نور مورد نیاز انها برای ساختن تصویر با دوربین های عادی تفاوت چشم گیری ندارد پس در صورتی که می خواهید در نور نسبتا کم تصویر مناسبی داشته باشید ولی تاریکی مطلق وجود ندارد بهتر است در کاتالوگ به دنبال دوربین هایی باشید که میزان نور مورد نیاز انها برای ساخت تصویر کمتر باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی